سفارش تبلیغ
صبا ویژن

21 سامانه و محصول دفاعی الکترونیکی، اپتیکی و مخابراتی افتتاح و ت

با حضور سردار وحیدی
21 سامانه و محصول دفاعی الکترونیکی، اپتیکی و مخابراتی افتتاح و تحویل نیروهای مسلح شد

خبرگزاری فارس: 21 سامانه، محصول و پروژه تحقیقاتی الکترونیکی، اپتیکی و مخابراتی با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افتتاح و تحویل‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

خبرگزاری فارس: 21 سامانه و محصول دفاعی الکترونیکی، اپتیکی و مخابراتی افتتاح و تحویل نیروهای مسلح شد

به گزارش خبرگزاری فارس،‌ همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر با حضور سردار احمد وحیدی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، 21 سامانه، محصول و پروژه تحقیقاتی الکترونیکی، اپتیکی و مخابراتی افتتاح و تحویل‌ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران شد.

 

سردار وحیدی در جمع خبرنگاران در تشریح این دستاوردهای مهم، گفت: با تلاش و مجاهدت متخصصان افتخارآفرین صاشیراز وابسته به شرکت صنایع الکترونیک وزارت دفاع امروز شاهد افتتاح 9 خط تولید شامل سامانه‌های هدایت پیشرفته لیزری یک نوع توپ، سیستم‌های هدایت یک نوع موشک ضد زره، هشدار دهنده پدافند لیزری جهت حفاظت از نقاط حساس و مهم کشور، سه نوع رادار پیشرفته و یک نوع لامپ پرقدرت مایکروویو هستیم.

 

وزیر دفاع در ادامه اظهار داشت: 8 نوع محصول نیز شامل دوربین‌های حرارتی، سامانه‌های لیزری، رادارهای مراقبتی و پدافند هوایی و سامانه‌های ناوبری و ارتباطات الکترونیکی جهت شناورهای سطحی و زیرسطحی تحویل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گردید.

 

وحیدی تصریح کرد: در حوزه تحقیقات با الطاف الهی 4 پروژه مهم در حوزه جنگ الکترونیک در زمینه شبیه‌سازی، جمع‌آوری اطلاعات، اختلال و رادار به اتمام رسید که در آینده‌ای نزدیک وارد فاز تولید صنعتی خواهد شد.

 

وی افزود: با تولید این محصولات توانمندی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها به نحو چشمگیری افزایش می‌یابد.

 

وزیر دفاع، صادرات محصولات و انتقال دانش فنی، 6 محصول در زمینه دوربین‌های حرارتی، فیوزهای مجاورتی، سامانه‌های راداری، سامانه‌های ناوبری هواپیما و راه‌اندازی آزمایشگاه کالیبراسیون را از دیگر اقدامات صنایع الکترونیک وزارت دفاع ذکر کرد.

 

وی با بیان اینکه این اقدامات مهم و تعیین کننده در حوزه فناوری الکترونیک، اپتیک و مخابرات که بصورت کاملاً بومی صورت گرفته جلوه دیگری از خودباوری و اقدام مهمی در بی‌اثر کردن تحریم‌های دشمنان پیشرفت و تعالی ایران اسلامی است، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی یکی از حوزه‌هایی که بیشترین توفیقات، پیشرفت‌ها در آن صورت گرفته، حوزه الکترونیک است که بخش عمده‌ای از آن حاصل تلاش عزیزانی است که امروز شاهد بخشی از کارهای دستاوردهای آنان هستیم.

 

وزیر دفاع با تبریک این موفقیت‌های بسیار مهم به محضر مقام معظم فرماندهی‌کل قوا، نیروهای مسلح، ملت شریف ایران از تلاش فجرآفرینان زبده و کارآمد صنعت دفاعی در صاایران و صاشیراز تشکر و قدردانی کرد.